מסיכות פורים – מהי המסיכה שלך?

פורים- חג של תחפושות ומסיכות. בפורים יש כאלה שבוחרים לעצמם תחפושת ליום אחד, יום פורימי, ויש כאלה שבכלל לא מתחפשים. אולי כי הם לא אוהבים להתחפש ואולי כי הם כבר התעייפו מלעטות את מסיכת הקורונה שנכפתה עלינו לאורך כל השנה. ואולי גם…

יש כאלה שמסתתרים מאחורי מסיכה קבועה. כזו שנמצאת שם כל יום בשבוע, למשך רוב / כל היום. ומה איתך? האם קרה לך שנדרשת להסתתר מאחורי מסכה כזאת? לעטות אותה בלי שאף אחד יודע? כי חשת צורך להגן על עצמך או להסתיר משהו? איך הרגשת? ניסית לעצור, לחשוב לנסות להבין למה זה קורה? או שזה כבר הפך לדפוס ואז המסיכה כבר לא מורגשת? וזה מרגיש אפילו מוזר בלעדיה! נכון, זה אנושי. נכון, מסכות יכולות לעזור לך בכל מיני מצבים בחיי היום יום. כי, אני רוצה שיחשבו עלי דברים טובים, שיעריכו אותי ויאהבו אותי. ואני אעשה מאמצים גדולים להתאים את עצמי למה שצריך.

למשל: אם אשים את המסכה "החיובית" על פנים עצובות: אעמיד פנים שאני בסדר, גם כשרע לי. לעיתים זה אפילו יכול לשפר את ההרגשה פלאים, לתת לי כוח לפעול, לראות את הטוב, את חצי הכוס מלאה, להבין שכל קושי זו הזדמנות, להזדהות, להתגמש, להתחבר, לא לשפוט, כמובן גם לשמור על קור רוח, לשמור על "פאסון". כשאני עוטה מסיכה בעבודה, מול העובדים, מול המנהל, בבית מול הילדים, עם בן הזוג, אחרי ויכוח או עניין לא פתור, זה נראה כאילו "הכל בסדר" שאני בתפקוד ושליטה מלאים.

מסיכות,….מסיכות…. מסיכות…. מסוגים שונים בצבעים שונים, בהבעות ומבטים שונים.  אנחנו משתמשים במסכות רבות ושונות. לכל אחד מסכות המתאימות לו בדיוק, אותן הוא שולף ברגע הנכון.

ומהי המסיכה שלך?

מה משתקף לך במראה?

מה המסיכה שמביטה עליך ומשתקפת לך במראה? מה אני רואה? את מי אני רואה? מה משתקף לי? כמה זמן היא כבר שם? האם יש שם מאחור פחד, אולי חרדה? אולי דאגה ? אולי שדונים ועוד, ועוד. כשאלו משתקפים מדי יום ושכחתי כבר מי אני באמת, ומה אני רוצה  ויש הרגשה של חוסר שליטה ובעיקר חוסר אונים, ולא אפשרי להיות בלעדיה ומתגנב לו פחד שכולם ידעו מי אני באמת, אבל באמת, באמת, כשאני רוצה להתנהג באותנטיות, באמת כמו שאני, בלי רצון להרשים וזה מרגיש פגיע, ויש חשש, יש לזה מחיר! המסכה אמנם מגינה עלי מפגיעה, אך בו זמנית, כשהיא עלי, יש הכחשה לחיים בהם אני רוצה באמת!.

היית רוצה לסרב לבקשה של מישהו? להביע את דעתך הכנה על אדם אחר, בלי להרגיש אשמה? היית רוצה להתייחס לכל החלקים שבתוכך, לרפא אותם, להפסיק לשפוט את עצמך?

זה הזמן לעצור ולבדוק יותר לעומק. זה סימן שהגיע הזמן לעשות צעד לכיוון קבלת תמיכה, לליווי ולקבלת סיוע לטווח קצר. זה בהישג יד!

אם קראת ונגעתי בנקודה רגישה….נעים להכיר ?
שמי בלהה פרולינגר
פסיכותרפיסטית ממוקדת גישות קצרות מועד

מטפלת ומכשירה מטפלים בגישת ההתמקדות

מומחית בטיפול בטראומה למבוגרים ולילדים 

אני מזמינה אותך ליצור עימי קשר בטלפון 052-2591245

ביחד נעצור להבין מה קורה לך, וצעד אחר צעד בקצב שלך נסיר את המסיכה, נחשוף את האני האמיתי והמיוחד שלך, על מנת לפתח מערכות יחסים עמוקות, תומכות ומשמעותיות.
הפגישה מתקיימת בקליניקה שלי בהוד השרון

ההתמקדות היא כלי טיפולי מעשי לסיוע עצמי ולאחר, שמלמדת כיצד להקשיב לתחושה שאנו חווים
בגוף הפיזי, וללמוד ממנה מה באמת קורה לנו.
ההתמקדות אפשרת לנו להכיר את כל החלקים שבנו ובנושא שאיתו מתמודדים ונותנת אפשרויות חדשות לפעולה.  

השירו תגובה


שם*

אימייל*

אתר

התגובה*

שלח תגובה

© Copyright המרכז הישראלי להתמקדות - בלהה פרולינגר 052-2591245 עצמאות פרלשטיין 052-3944244