פעילויות לשחרור פחד ולחץ אצל ילדים


אגרת לילדי הדרום היקרים,

הפעם החלטתי לכתוב אליכם. תמיד כתבתי להורים והפעם לכם…!

אם אינכם יודעים לקרוא בקשו מההורים שיקריאו לכם.

"אני פוחד…, אני דואג… ומה יהיה אם לא אתעורר? ואם הטיל ייפול ממש על הבית או ליד הבית ואני לא אצליח להגיע לממ"ד? וגם מה יהיה אם יצחקו עלי שאני פוחד?…"

אני רוצה לומר לכם שזה ממש בסדר לדאוג ולשאול את כל השאלות האלו!

זה מאוד טבעי שיש בנו מקום של פחד מכל מה שקורה!

זה בכלל לא טבעי שיפלו טילים בעיר שלי, זה לא טבעי שישמעו כל הזמן אזעקות,

וגם לא טבעי לשמוע בומים מפחידים, וגם שבתי הספר סגורים ואין לימודים זה לא טבעי!

אז מה עושים כששמים לב שהפחד בא? כשיש בגוף מקום שמרגיש בחילה, רעד, מתח או לחץ?

אפשר לשחק בכל מיני משחקים שעוזרים לגוף להירגע…

1.    לנפח בועות סבון- לנשוף נשיפה ארוכה, ארוכה, לאט, לאט כדי לנפח בועת סבון גדולה, גדולה מבלי לשחרר אותה מהמקל… יכולים? כדאי לכם לנסות. תוכלו  להתחרות באחים שלכם. ואם אין לכם באמת בועות סבון… דמיינו. זה עובד אותו  דבר!!!

2.    לקחת לממ"ד חפץ שאנחנו הכי הכי אוהבים ונותן לנו תחושה של בטחון, כמו בובה או דובי עם פרווה רכה (כזה שאפשר ללטף בזמן האזעקה). אולי תרצו לקחת מכונית משחק, תמונה של מישהו שעושה לנו טוב, צעיף של אבא, ספר סיפורים/שירים/תפילה…מוסיקה שאוהבים. מומלץ מאוד לחשוב מה מכל אלו ואולי אחרים יכולים לעזור ולהכין אותם מראש בממ"ד.

3.     לקחת "כדורי לחץ" וללחוץ אותם חזק, חזק בכף יד אחת ולשחרר, ואז להחליף ליד השנייה: ללחוץ ולשחרר… לחזור על זה כמה פעמים. אם אין כדורי לחץ, ניתן לכווץ את האגרופים ולשחרר, לכווץ את כפות הרגליים ולשחרר, כך עם חלקי גוף נוספים.

4.     לקפוץ במקום, לפרוש ידיים לצדדים, לפסק רגליים ולהצמיד רגליים וידיים, מי יכול יותר פעמים? עד שכל המתח בגוף משתחרר.

5.     לצייר, לפסל בפלסטלינה, לכתוב שיר, סיפור, לבנות בקוביות, בלגו…

6.      והכי חשוב, לספר את הסיפור של המקום שבנו שמרגיש פחד כל פעם שנשמעת אזעקה או שיש בום חזק ומאיים! אל תתביישו לספר לאמא או לאבא, לחברים ולאחים. בכל אחד ואחד מאיתנו קיים מקום כזה שמרגיש פחד ולחץ ודאגה. המקום הזה מגן עלינו ורק מחכה שנקשיב לו, ונספר את הסיפור שלו לאחרים!

 

© Copyright המרכז הישראלי להתמקדות - בלהה פרולינגר 052-2591245 עצמאות פרלשטיין 052-3944244